Dwie wieże

Sobota, 4 kwietnia 2015 · Komentarze(4)
Dwie wieże i na żadnej z nich wcześniej nie byłem, jedyne wytłumaczenie, że znajdują się bardzo blisko Kłodzka.
Pierwsza wieża to Suszynka, której budowę ukończono w grudniu 2014 roku. Wieża jest bardzo solidna, wybudowana z żelbetonu obudowanego z zewnątrz piaskowcem wybudowana na niewysokim wzniesieniu 470m n.p.m. jednak jej usytuowanie powoduje, że widać z niej aż 6 górskich pasm: Góry Stołowe i Broumovsko, Góry Sowie, Bardzkie, Złote, Masyw Śnieżnika i Góry Bystrzyckie. Warto wybrać się an nią w pogodny dzień, albo wracać tamtędy z nadzieją na piękny zachód słońca. Od maja do października wieża otwarta jest od 8-22, wejście jest bezpłatne.
Suszyna od strony Kamieńca
Wieża Suszynka
Szuszynka - panorama Gór Bystrzyckich i Orlickich
Suszynka - panorama Gór Stołowych i Broumovsko
Druga wieża stoi na Górze Świętej Anny w okolicy Nowej Rudy. wybudowano ją w 1911 roku. W październiku 2014 roku zakończono jej remont, dlatego wygląda jak nowa. Pomimo tego, że stoi zaledwie na wysokości 647m n.p.m. widok z niej jest imponujący. Widać wszystkie pasma górskie Kotliny Kłodzkiej, pomimo słabej pogody widziałem Rumperhticky Spicak w Górach Kamiennych. Dodatkową atrakcją jest bardzo stromy 16% asfaltowy podjazd od strony Nowej Rudy.
Droga na Górę Świętej Anny
Wieża na Górze Świętej Anny
Panorama na Góry Bystrzyckie
Panorama na Góry Sowie
Okolice Nowej Rudy są bardzo wypiętrzone, jeżdżąc po okolicy trafiłem na dom z którego widać przepiękną panoramę Gór Sowich.
Dom z widokiem na Góry Sowie
Pogoda była bardzo kapryśna, od pięknego słońca po śnieg, przez który postanowiłem skrócić wycieczkę.

Piękne te wieże, a widoczki jeszcze lepsze. Dobrze, że nie buduje/budowało ich się na jedno kopyto, przez co stanowią ciekawy cel wycieczkowy. Ostatnio też mi siedzą wieże w głowie i opieram o nie kilka rowerowych planów :). Pozdrawiam!

Greger 06:48 wtorek, 7 kwietnia 2015

Po drodze miałeś trzecią więżę, na górze Wszystkich Świętych.

Pozdrawiam
Mariusz

Mariusz 06:12 wtorek, 7 kwietnia 2015

Dziękuję Lutra za komentarz, na Ciebie zawsze można liczyć. Miłego tygodnia i do zobaczenia na szlaku.

ryjek 05:40 wtorek, 7 kwietnia 2015

Piękne miejsca. Nic dziwnego, że ludzie budują tam domy. Pogoda, mimo tego, że kapryśna, nagrodziła Twoje starania.Niesamowite zdjęcia.

lutra 04:43 wtorek, 7 kwietnia 2015
Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zedmi