Marzec, 2015

Krótki trening

Poniedziałek, 30 marca 2015 · Komentarze(1)
Trening po przejściu opadów. Przy okazji test nowej kasety i łańcucha Shimano SLX.
Pomimo wiatru udało mi się uzyskać niezłą średnią.
Stara Łomnica

Przełęcze

Środa, 25 marca 2015 · Komentarze(1)
Trening w terenie, który daje w kość dużo bardziej niż asfalty. Przy okazji sprawdzenie nowej drogi nad Podzamkiem z dość ostrymi hopkami pod górę, mimo to warto tamtędy jeździć omijając asfalt Kłodzko - Przełęcz Kłodzka.
Droga nad Podzamkiem 1
Dzikie góry Bardzkie
Droga nad Podzamkiem 3

Góry i lasy bardzkie

Piątek, 20 marca 2015 · Komentarze(2)
Odebrałem Epika z pierwszego przeglądu gwarancyjnego ze sklepu Dobry Rower, gdzie Pan Krzysztof Kubicki zajął się nim jak swoim rowerem za co mu bardzo dziękuję. Epik ma już swoje docelowe pedały Crank Brothers 5050 i bardzo wygodne piankowe chwyty Crank Brothes Cobalt. Kierownica została przycięta z 700mm do 680mm i zyskała różki XCR Pro. Po tym ostatnim zabiegu w końcu mogę o Epiku powiedzieć "mój rower" :)
Epik na zamku
Przy okazji zwiedziłem Ząbkowice Śląskie i jak przystało na prawdziwego turystę odwiedziłem informację turystyczną pod krzywą wieżą. Dowiedziałem się, że Ząbkowice nie mają nic do zaoferowania dla rowerzystów. Pan w informacji był bardzo pomocny w zaprezentowaniu wszystkich atrakcji architektonicznych miasta.
Kamienne głowy
Zamek w Ząbkowicach
Dzięki wspaniałej wiosennej pogodzie w końcu mogłem przetestować swój rower w terenie. wybrałem do tego szlak ze Srebrnej Góry na Przełęcz Wilczą, dalej niebieskim szlakiem pieszym i nieoznakowanymi drogami leśnymi pojechałem do Barda. Rower fantastycznie spisuje się w terenie, jedyne czego brakuje to sił w mięśniach do pokonywania bardzo stromych kamienistych dróg.
Przłęcz Wilcza
Dzika droga na Wilczak
Przełęcz Mikołajowska
Panorama Gór Bardzkich
Z Barda pojechałem żółtym szlakiem rowerowym bezpośrednio na Przełęcz Łaszczową z pominięciem krzyża. Dawno tędy nie jechałem i wydawało mi się, że szlak złagodniał. Z Łaszczowej terenowym szlakiem nad Wojciechowicami do Kłodzka.
Źródełko nad Bardem
Żółta pętla rowerowa
Nad Wojciechowicami
Góry Bardzie chociaż niewysokie idealnie nadają się do ćwiczenia formy przed sezonem, jest tu mnóstwo leśnych dróg i ścieżek, a na dodatek nie ma już w tych górach śniegu.

Karkonosze po pracy

Czwartek, 19 marca 2015 · Komentarze(1)
Wypad po pracy w Piechowicach. Czując wiosnę chciałem wjechać na Przełęcz Karkonoską, niestety lodowa szklanka zatrzymała mnie na górnym leśnym parkingu. Mimo to jazda po Karkonoszach sprawia niesamowitą frajdę, wrócę tu jak tylko stopnieje śnieg.
Nowy asfalt nad Piechowicami
Michałowice panorama
Szlak Karkonosza
Szlak rowerowy do Przesieki
Droga na Przełęcz Karkonoską
Zachód Słońca

Polanica i kawałek dalej

Niedziela, 15 marca 2015 · Komentarze(5)
Dzisiejszy cel to testowanie rowerów - Feniksa po gruntownej przebudowie i mojego po gwarancyjnej wymianie ramy i kilku niekompatybilnych, oraz zużytych elementów. Nowa rama spowodowała odczucie posiadania nowego roweru, pomimo tego, ze większość części została przełożona ze starego Cube, który służył mi przez 2 sezony. Z drugiej strony po kosmicznych wrażeniach jakie przynosi jazda na Epiku poczułem jakbym wrócił na swój dobrze znany i idealnie dopasowany rower.
Cube miałem po remoncie sprzedać, ale jest tak piękny, że nie wyobrażam sobie rozstania z nim.
Kuba Łaciatek i Ryjek
Odmłodzony Feniksowy Felt.
Feniks i Felt
W parku zdrojowym spotkaliśmy Sergiusza, który testował swojego nowego ścigacza GT.
Feniks Sergiusz i Ryjek w Polanicy
Na koniec specjalne podziękowania dla Pana Krzysztofa Kowalczyka z firmy Ski Team - wrocławskiego dystrybutora Cube, który idealnie poskładał i serwisował mój rower po wymianie ramy - wszystko chodzi bez najmniejszego zgrzytnięcia :)
Maksymalna prędkość osiągnięta podczas wypadu to 68 km/h

Trening długodystansowy

Sobota, 7 marca 2015 · Komentarze(4)
Sprawdzenie na długim dystansie nowego roweru, a przede wszystkim nowego siodełka. Dodatkowo trening kondycyjny przed nowym sezonem, w którym planuję dłuższe wycieczki powyżej 150km. Mokry śnieg nie dał szansy na to, żeby wjechać w teren, dlatego tym razem zdjęcia z odwiedzonych przeze mnie miasteczek.
Park Szachowy
Szczytna
Machov
Police nad Metui
Teplice nad Metui
Broumov
Na koniec zdjęcie zachodu słońca z wieżą w Suszynie.
Zachód Słońca

Pierwszy marcowy

Niedziela, 1 marca 2015 · Komentarze(2)
Tym razem Emi zapowiedziała przybycie do kotlinki, celem miało być Schronisko Jagodna gdzie imprezowała grupa narciarzy biegowych. Miało być lajtowo i asfaltowo, ale udało mi się wtrącić swoje trzy grosze i znów wylądowaliśmy w zlodowaciałych Górach Bystrzyckich.
16tka w Wielisławiu
Droga nad Pokrzywnem
Rowerzyści w Górach Bystrzyskich
Usypiając czujność współtowarzyszy pokierowałem ich na Drogę Wieczność, na której tym razem nie było dużo śniegu, ale trafiliśmy na lód. Na szczęście nikomu nic się nie stało.
Droga Wieczność zimą
Rozjazd Wieczności i Długiej Drogi
Zjazd Długą Drogą
Do schroniska zdążyliśmy na rozdanie nagród. Wielkie gratulacje dla wszystkich wygranych!
Narciarze kontra rowerzyści
Zdjęcie z albumu Cerbera
Po długim biesiadowaniu o zmierzchu dotarliśmy do Kłodzka. Dzięki Emi i Feniksie za wszystkie śmiechy podczas tego wyjazdu :D