Sierpień, 2010

Góry Złote

Niedziela, 29 sierpnia 2010 · Komentarze(0)
Kłodzko - Jaszkowa Dolna - Jaszkowa Górna - Przełęcz Droszkowska - Przełęcz Leszczynowa - Przełęcz Jaworowa - Przełecz Pod Trzeboniem - Jawornik Wielki - Przełęcz Różaniec (pieszo) - Orłowiec - Lądek Zdrój - Trzebieszowice - Ołdrzychowice - Żelazno - Kłodzko

Śnieżnik od czeskiej strony :)

Sobota, 21 sierpnia 2010 · Komentarze(1)
Zachęceni dobrymi prognozami pogody postanowiliśmy zdobyć szczyt Śnieżnika od trudniejszej czeskiej strony. Od schroniska Navrsi zaczęła się trudniejsza część podjazdu, szczególnie kiedy skończyła się szutrowa droga. Od Francikiej Chaty kamienie uniemożliwiły nam dalszą jazdę, pozostało nam podziwianie umiejętności technicznych czeskiej rodzinki. Z kopuły Śnieżnika próbowaliśmy zjeżdżać, ale nasz zapał szybko ostudziły duże kamole. Od schroniska powrót malowniczym Żmijowcem - polecam ta drogę każdemu jadącemu lub wracającemu z Śnieżnika :)

Międzygórze - Boboszów - Kraliky CZ - Horni Hedec CZ - Wojtiskov CZ - Chata Navrsi CZ - Stribnicka Sedlo CZ - Śnieżnik - Schronisko pod Śnieżnikiem - Żmijowiec - Czasna Góra (przekażnik) - Przełęcz Puchaczówka - Idzików - Bystrzyca Kłodzka - Goranów - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko

Srebrna Góra

Czwartek, 12 sierpnia 2010 · Komentarze(0)
Kłodzko - Wojciechowice - Przełęcz Łaszczowa - Bardo - Brzeźnica - Budzów - Srebrna Góra - Nowa Wieś Kłodzka - Czerwieńczyce - Wojbórz - Młynów - Kłodzko

4m

Wtorkowy zachód słońca na Śnieżniku - nic prostszego :)

Wtorek, 10 sierpnia 2010 · Komentarze(1)
Pomysł zaświtał w pracy, po obiedzie pojechałem pociągiem do Różanki skąd o 17.30 zacząłem stromą wspinaczkę południowym stokiem pasma Masywu Śnieżnika. Nowiutki Racing Ralph na przodzie był nieubłagany dla kamieni i korzeni, Furious Fred który trafił na tył wyślizgiwał się jedynie na piasku. Po raz pierwszy udało mi się podjechać ta stroną, mocno pochylona szutrowa droga bez podprowadzania roweru. Do Schroniska pod Śnieżnikiem dotarłem przed samym zachodem słońca, zachęcony wynikiem testów opon wracałem kamienistym Żmijowcem. Przed zmrokiem udało mi się dotrzeć pod Czarną Górę. Do domu dotarłem przed 23 :)

Roztoki - Goworów - Kamienny Garb - Mały Śnieżnik - Schronisko pod Śnieżnikiem - Żmijowiec - Czarna Góra - Przełęcz Puchaczówka - Idzików - Nowy Waliszów - Romanowo - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko

"gdy się jest bardzo smutnym, lubi się zachody słońca"

Borówkowa po zmierzczhu

Sobota, 7 sierpnia 2010 · Komentarze(0)
Po porannej ulewie wypogodziło się, zdecydowałem się obejrzeć upragniony zachód słońca na Górze Borówkowej. Postanowiłem wjechać na nią od czeskiej strony przejeżdżając przez Złoty Stok. Pogoda poprawiła się dlatego nie pojechałem z Bila Voda wzdłuż granicy, tylko przedłużyłem drogę jadąc przez Javornik. Na Borówkową dotarłem o 21, spotkałem tam dwóch czechów biorących udział w zawodach krótkofalarskich. Szczyt był zamglony, dlatego nie wracałem ciemnym lasem, ale bezpieczną drogą po czeskiej stronie :)

Kłodzko - Wojciechowice - Laskówka - Laski - Chwalisław - Złoty Stok - Bila Voda CZ - Bily Potok CZ - Javornik CZ - Góra Borówkowa - Lutynia - Lądek Zdrój - Trzebieszowice - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko