Lipiec, 2010

Ostras - skalny labirynt na szczycie

Sobota, 31 lipca 2010 · Komentarze(3)
Tym razem naszym celem było przejechanie całego pasma czeskich i polskich gór stołowych. Żeby utrudnić sobie to zadanie zaczęliśmy od zdobycia szczytu Ruprechticky Spicak w górach kamiennych (wjazd od polskiej strony nie jest możliwy). Z niego przez przełęcz na skraju pasma gór Bromovskich dotarliśmy do samotnej góry Ostras na której szczycie znajduje się labirynt skalny z wieloma punktami widokowymi. Powrót do polski przez przepiękną łąkę leżącą pomiędzy Machovem a Pstrążną, polecam te najdziksze rejony gór stołowych każdemu kto szuka nowych nieoznakowanych ścieżek :)

Głuszyca - Rybnica Leśna - Schronisko Andrzejówka - Ruprechticky Spicak CZ - Ruprechtice CZ - Jetrichov CZ - Pekov CZ - Ostras CZ - Hlavnov CZ - Suchy Dul CZ - Bely CZ - Machov CZ - Pstrążna - Czermna - Kudowa Zdrój - Dańczów - Gołaczów - Kulin Kłodzki - Dzuszniki Zdrój - Szczytna - Polanica Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko

Nocny trip :)

Czwartek, 15 lipca 2010 · Komentarze(1)
Kłodzko - Stary Wielisław - Starków - Stara Łomnica - Starkówek - Polanica Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko

Śnieżnik nocą solo (1426m n.p.m.)

Sobota, 10 lipca 2010 · Komentarze(3)
Ostatnie upały są bardzo męczące, dlatego wpadłem na pomysł zdobycia najwyższego szczytu kotliny kłodzkiej nocą. Wyjechałem z Kłodzka o 19.30, jadąc przez Międzygórze szutrową drogą po 3,5h dotarłem do schroniska pod Śnieżnikiem. Rower zostawiłem przy schronisku i pieszo wszedłem na szczyt. Piękna pogoda, ciepło i bezwietrznie, cudowne gwiazdy, dlatego siedziałem na nim prawie godzinę. Na szczycie ludzie spali w namiotach, ale nikt mi nie przeszkadzał w rozmyślaniach. Do domu dotarłem o 3.30 kiedy już świtało :)

Kłodzko - Gorzanów - Bystrzyca Kłodzka - Wilkanów - Międzygórze - Schronisko pod Śnieżnikiem - Śnieżnik (na pieszo) - Schronisko pod Śnieżnikiem - Kletno - Stronie Śląskie - Lądek Zdrój - Trzebieszowice - Ołdrzychowice - Żelazno - Kłodzko

Czeskie jezioro w Pastvinach

Czwartek, 8 lipca 2010 · Komentarze(1)
Tym razem zaplanowaliśmy pojechać do czeskiego jeziora w Pastvinach, przepłynąć je łódką i wrócić urokliwymi czeskimi miasteczkami Orlickych Hor. Wyszła nam z tego przepiękna wyprawa, z ogniskiem, ogladaniem gwiazd leżac na gorącym asfalcie i nocnym powrotem do domu :)

Kłodzko - Gorzanów - Bystrzyca Kłodzka - Nowa Bystrzyca - Spalona - Mostowice - Orlicke Zahori CZ - Neratov CZ - Bartosovice CZ - Ceske Petrovice CZ - Mladkov CZ - Pastviny CZ - Kunvald CZ - Rokytnice CZ - Rycky CZ - Orlicke Zahori CZ - Mostowice - Lasówka - Młoty - Wójtowice - Stara Bystrzyca - Bystrzyca Kłodzka - Gorzanów - Kłodzko