Maj, 2011

Zachod słońca na Velka Destna

Poniedziałek, 30 maja 2011 · Komentarze(0)
Kłodzko - Stary Wielisław - Polanica Zdrój - Pokrzywno - Lasówka (lasami i bezdrożami) - Bedrichovka - Serlich Sedlo - Velka Destna 1115m n.p.m. - Serlich Sedlo - Masarykova Chata - Zieleniec - Duszniki Zdrój - Szczytna - Polanica Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko

To miał być wypad do Lasówki, ale pogoda dopisała i znalazłem stary most łączący Lasówka z Bedrichovką, dlatego postanowiłem pojechać kawałek dalej i pooglądać zachód słońca na najwyższym szczycie Gór Orlickich - Velkej Destnej. Tym razem zdążyłem na czas i wszystko wypadło idealnie :)

Rokytnice v Orlickych Horach

Środa, 11 maja 2011 · Komentarze(2)
Kłodzko - Polanica Zdrój - Szczytna - Duszniki Zdrój - Lewin Kłodzki - Kocioł - Olesnice v Orlickych Horach CZ - Sedlonov CZ - Destne v Orlickych Horach CZ - Zdobnice CZ - Rokytnice v Orlickych Horach CZ - Ricky CZ - Orlicke Zahori CZ - Mostowice - Młoty - Wójtowice - Stara Bystrzyca - Gorzanów - Krosnowice - Kłodzko

Dlouhe Strane - jezioro na szczycie góry

Sobota, 7 maja 2011 · Komentarze(4)
Hanusovice CZ - Velke Losiny CZ - Loucna nad Destnou CZ - Dlouhe Strane CZ (górny zbiornik) - Kouty nad Destnou CZ - Cervenohorske Sedlo CZ - Bela pod Pradedem CZ - Jesenik CZ - Lipova Lazne CZ - Vapenna CZ - Zulova CZ - Javornik CZ - Travna CZ - Przełęcz Lądecka - Lądek Zdrój - Trzebieszowice - Ołdrzychowice - Żelazno - Kłodzko

Zwariowany wyjazd zaplanowany rano. W Hanusovicach wyladowałem po 14tej (pociąg z przesiadką w Lichkov). Szybki dojazd do Loucenj nad Destnou, tam obiad z niepasteryzowanym piwem Vaclav z lokalnego mini browaru i zaczyna się męczący podjazd pod góry zbiornik elektrowni wodnej Dlouhe Strane, do którego docieram przed 19tą. Do domu daleko, dlatego po okrążeniu zbiornika szybo zjeżdżam w dół, zachód słońca zastaje mnie na Cervenohorskym Sedle. Jem w schronisku kanapki z zupką, która dostałem od przemiłej barmanki za darmo ("bo wyglądasz na potrzebującego jej") i zaczyna się nocny rajd przez śpiące czeskie wioseczki. Do Javornika docieram przed 24, dalej nieprzyjemny fragment bardzo ciemnej drogi do przejścia granicznego na przełęczy Lądeckiej. Do Kłodzka docieram po drugiej, na liczniku 149km, robię rundkę honorową, żeby dobić do 150 i szczęśliwy wracam do domu :) :) :)

Śnieżnik cz.2 - biały

Wtorek, 3 maja 2011 · Komentarze(3)
Horni Morava CZ - Vileminka CZ - Franciskova Chata CZ - Śnieżnik - Schronisko pod Śnieżnikiem - Snieżnik - Franciskova Chata CZ - Vileminka CZ - Horni Morava CZ

Miałem zostać w domu, ale zadzwonił kumpel. Szybka decyzja, jedziemy na Śnieżnik sprawdzić ile napadało dziś na nim śniegu, żeby było zabawniej postanawiamy zaatakować od czeskiej strony. Dość późno bo po 15tej wyruszamy z Horni Marava, ale szybko maszerujemy w gore, przed 18tą dotykamy trąby słonia, kilkanaście minut później szczyt. Warunki gorsze niż czasem w zimie, śnieżne igiełki wbijają się w wąską szparę na oczy, zamarzają powieki. Przed 19ta docieramy do schroniska pod Śnieżnikiem. Bywalcy zdziwieni że o tej porze w taką pogodę ktoś chodzi po górach, kiedy słyszą ze dziś wracamy przez Śnieżnik na czeska stronę do samochodu milkną, biorąc nas pewnie za szaleńców. Przed 22 bez użycia latarek docieramy do auta, cudowny wypad :)

Śnieżnik cz.1 - zielony

Niedziela, 1 maja 2011 · Komentarze(0)
Roztoki - Goworów - Jodłów - Mały Śnieżnik - Schronisko pod Śnieżnikiem - Czerna Góra - Przełęcz Puchaczówka - Idzików - Nowy Waliszów - Romanowo - Żelazno - Kłodzko

W górach bardzo zimny wiatr i deszcz, ciężkie warunki dlatego zrezygnowałem ze zdobywania szczytu Śnieżnika i dojechałem tylko do schroniska.