Dlouhe Strane i Praded

Sobota, 5 października 2013 · Komentarze(5)
Zastanawiając się jak zakończyć sezon moje myśli kierowały się ku jeziorze na szczycie góry - Dlouhe Strane, żeby uatrakcyjnić wypad dodałem do tego drugi cel szczyt Pradziada. Ania bez wahania zgodziła się towarzyszyć mi podczas tej wyprawy.

Naszą wycieczkę zaczeliśmy w Verninovicach gdzie czekał nas pierwszy podjazd na Dlouhe Strane. Tym razem pojechaliśmy szlakiem, który prowadził bezpośrednio na szczyt, dzięki czemu podjazd wydłużył się do ponad 13 kilometrów :)))

Szybko nabierając wysokości dotarliśmy do rozjazdu Pod Homoli. Wyznaczono stąd trasę rowerową 6263, która prowadzi bezpośrednio do szlabanu na drodze do Dlouhe Strane (nie ma jej jeszcze na mapie cykloserver.cz). Ze szlaku rozpościerają się piękne widoki na grzbiet Kamzicnik - Velky Maj.

Ania uradowana tym, że cel jest w zasięgu jej wzroku. Pozostał nam jeszcze kawałek podjazdu asfaltem na sam szczyt.

Dlouhe Strane - na szczycie tak wiało, że ciężko było utrzymać rower.

Ze szczytu zjechaliśmy drogą do Kout nad Destnou.

Zaczął się nasz drugi trudny podjazd tego dnia, na szczyt Pradziada.

Po dłuższej chwili gonienia za króliczkiem (Anią) udało mi się ją dopaść na szczycie :D

W końcu w schronisku Ovcarna, czekała na nas zasłużona nagroda, pyszny obiadek i złocisty napój Bogów ;)

Dalsza część drogi powrotnej prowadziła drogą trawersującą szczyty, biegnącą na wysokości ponad 1000m. Szybko zapad zmrok, zrobiło się strasznie zimno, a po drodze czekało na nas kilka niespodzianek, takich jak spotkanie z myśliwym, który ustrzelił jelenia i strażnikiem leśnym, który nie mógł uwierzyć, że bezpiecznie dotrzemy do wioski po drugiej stronie gór. Jestem pewien, że dzięki temu na długo zapamiętamy ten wyjazd.

Kilka zdjęć panoramicznych.

maksymalne nachylenie - 19,6%
wzrost wysokości - 912m
spadek wysokości - 21m

Jasne, że będę planował kolejne wypady w Jeseniky. Kiedy zaczynałem jeździć w tamte rejony obszar Dlouhe Strane był dziewiczy, przez szczyt prowadził jeden szlak rowerowy i nie było ani jednego szlaku pieszego. Teraz na wierzchołek można wjechać wieloma różnymi szlakami praktycznie od każdej strony. W tych górach Czesi co roku przygotowują kilka tras dla narciarzy biegowych, na które łatwo się dostać wjeżdżając wyciągiem z Kout nad Destnou. Popatrzcie jak cudowne są te góry zimą w moim ostatnim grudniowym wpisie w 2012 roku.

ryjek 17:57 poniedziałek, 7 października 2013

Zbyszku, ja też nie odpuszczę w przyszłym roku Pradziada, ale też elektrowni. To są dwie magiczne górki. Trasa zaplanowana przez Ryjka była bardzo ciekawa i malownicza. Szkoda,że nie mogłeś do nas dołączyć.

anamaj 06:13 poniedziałek, 7 października 2013

Dzięki Ryjku za świetnie spędzony dzień. Wiatr i temperatura nas nie przeraziły i postanowiliśmy powalczyć z dwiema górkami. Jechało się fantastycznie, nawet nie zauważyłam jak wjechaliśmy na elektrownię, a później na Pradziada. Będzie co wspominać w zimie.

anamaj 06:11 poniedziałek, 7 października 2013
Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ycies