Ślęża, Radunia i BS Club :)))

Sobota, 31 maja 2014 · Komentarze(7)
Cudowny wypad z ekipą BS, na którym miało mnie nie być (dzięki Ankaj, Leo i Tompie za telefony). Z powodu dużych opadów w czasie tygodnia rano byłem umówiony z Anią i Feniksem na asfaltowy wypad po czeskich wioskach. Feniks nie mógł jechać, chwila zastanowienia, sms do Ani, 15 minut pakowania się i wyruszamy w stronę Sobótki. To była dobra decyzja, bo dzień był przepięknie słoneczny, z przecudnie przyjacielską atmosferą sielskości :)

Spotkanie na Przełęczy Tąpadła, serdeczne przywitanie i ruszamy zielonym szlakiem pieszym przez Przełęcz Słupiecką i Sulistrowicką na niewielki szczyt Gozdnik - taka mała rozgrzewka :)

Stamtąd wracamy na Przełęcz Sulisławicką i niebieskim szlakiem pieszym przez Oleszenkę i Dębowy Grzbiet wspinamy się na Radunię. Na Raduni byłem pierwszy raz w życiu i od razu pokochałem tą ścieżkę. Przepiękna przyroda, wspaniałe drzewa, trawy, a nawet kamienie i korzenie przyjazne rowerzystom - najładniejszy fragment naszej drogi.

Zjazd z Raduni w dwóch wariantach: "dla tych, którzy nie boją się śmierci" niebieski szlak pieszy, dla pozostałych wygodna droga trawersująca zbocze. Zgadnijcie, który wariant wybrałem?

Po pierwszym obiedzie i długaśnym rozleniwiającym postoju na Przełeczy Tąpadła, nastąpił najważniejszy podjazd tego dnia na Ślężę. Trochę zbagatelizowałem tą górę, a podjazd na nią potrafi wymęczyć. Średnie nachylenie na 3km wyniosło 11%, maksymalne 16,5% na ostatnim odcinku wyłożonym kostką brukową.

Był najlepszy, więc musiał być i najgorszy fragment drogi, czerwony kamiesity szlak pieszy w stronę Wieżycy. Na szczęście przewodnicy zadbali o nasz komfort wynajdując tam gdzie się dało alternatywne drogi, za co bardzo im dziękuję :)

Z Wieżycy szukający wrażeń mieli jeszcze jeden karkołomny zjazd, w nagrodę w Schronisku pod Wieżycą czekał na nas pyszny obiadek i kolejna chwila relaksu, której nikt nie chciał przerywać :)

Powrót na Przełecz Tąpadła czarnym szlakiem pieszym, bardzo błotnistym, który przypominał mi drogi Gór Sowich.

Już wiem Leo i Toompie za co kochacie te góry i przestaję się Wam dziwić, że tak często je odwiedzacie. Gdybym miał pod nosem tak różnorodny teren, też nie przestawałbym go ujeżdżać :)
Dziękuję za świetne przewodnictwo, dzięki któremu cały czas wiedziałem gdzie jestem, to był cudowny dzień :D
Dla ciekawskich trasy mapka:

Dzięki Ryjosławie że przyjechaliście, już zaczęliśmy delikatnie obrabiać Wam tyły, że marudzicie na pogodę, na trasę itd. a tu proszę jaka niespodzianka !!! Jeszcze raz wielkie dzięki za towarzystwo.

cerber27 18:23 wtorek, 3 czerwca 2014

No i kolejny fajowy, grupowy wypad, którego można z czystym sumieniem pozazdrościć :)

monikaaa 18:15 wtorek, 3 czerwca 2014

Ryjku, dziękuję Ci za poranną smsową propozycję wyjazdu na Ślężę. Jak zawsze wyjazd z ekpią pozwala na świetną jazdę, ale także na relaks w miłym towarzystwie. Z pewnością będę wracała na te ścieżki.

anamaj 06:08 wtorek, 3 czerwca 2014

A wiesz, że i tak bardzo fajnie nam się udało trafić jeśli idzie o turystów pieszych. Jak na weekend było ich naprawdę niewielu.
Oczywiście w okresie wakacyjnym więcej dni wolnych będę mieć w tygodniu więc zapraszam serdecznie!! :) Z przyjemnością wybiorę się tam z Tobą po raz kolejny.

lea 21:12 poniedziałek, 2 czerwca 2014

Na pewno tam wrócę Emi, po to kupiłem mapę. Jedyną niedogodnością jest ilość turystów na szlakach w słoneczne weekendowe dni, ale można temu zaradzić jadąc w te góry w tygodniu.

ryjek 20:55 poniedziałek, 2 czerwca 2014

Ryjku - pewnie dobrze wiesz jak wielką radość sprawiło mi Wasze przybycie! Tym bardziej jestem uszczęśliwiona faktem, że nie zawiodłeś się na tej trasie i poznałeś Masywy od każdej z ich pięknych stron - tak tych szalonych i morderczych, jak i cudnych delikatnych leśnych ścieżynek. Górki są to niskie i niewielkie powierzchniowo, ale jeszcze niejedno na nich zostało Wam do pokazania. Mam nadzieję, że zechcecie jeszcze choć raz nas odwiedzić, by poznać jeszcze nie-poznane, a równie piękne.
Buziaki i do szybkiego zobaczenie :*

lea 20:36 poniedziałek, 2 czerwca 2014
Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa porow