Najważniejsze szczyty Gór Orlickich

Środa, 23 maja 2012 · Komentarze(1)
Przejazd głównym grzbietem Orlickych Hor:
Predni Vrch 669m - Anansky Vrch 992m - Komari Vrch 991m - Tetrevec 1043m - Koruna 1099m - Velka Destna 1115m - Serlich 1027 - Polomsky Kopec 1050m - Verchmezi (Orlica) 1084m

Feniks postanowił jechać do sklepu po bułki, a mi nie pozostało nic innego jak realizacja planu wjechania na najwyższe szczyty czeskich i polskich Gór Orlickich. Przejeżdżałem już raz szlak szczytowy, ale tym razem włączyłem do trasy trudno dostępny od polskiej strony szczyt Orlicy 1084m n.p.m. i żeby było ciekawiej zjechałem z niego czeskim szlakiem dla narciarzy biegowych do Cihalki. Z drugiej strony tych gór odkryłem cudowny przejazd wygodna alejką wzdłuż rzeki Divoka Orlice z Klasterec nad Orlicy do Zemskej Brany, dzięki któremu można łatwo z jeziora w Pastvinach dostać się do Niemojowa z pominięciem bardzo stromego podjazdu wzdłuż granicy na Adama. Na pewno będę z niego korzystał wracając z rezerwatów Suchy Vrch i Bukova Hora :)

Przez główny szlak grzbietowy Gór Orlickich prowadzi wygodna leśna droga, w większości pokryta asfaltem i oznakowana czerwonym szlakiem rowerowym. Polecam ją każdemu rowerzyście, który nie boi się mocnych podjazdów i szybkich zjazdów.

Okolice przejścia granicznego Kamieńczyk - Ceske Petrovice.

Panoramy na Masyw Śnieżnika i Suchy Vrch z Adama.

Ceske Petrovice.

Droga Klasterec nd Orlici - Zemska Brana (droga nieoznakowana + niebieski szlak pieszy + droga nieoznakowana).

Klasterecka alej (Jiraskova cesta).

Pankse Pole - Hanicka.

Anensky Vrch.

Peticesti, na zdjęciu jedyne źródełko w okolicy, 30m w kierunku Komari Vrch (to bardzo cenna informacja w tym suchym rejonie).

Tetrevec - Pod Homoli - Koruna.

Velka Destna 1115m n.p.m. - najwyższy szczyt Gór Orlickich.

Serlich i Masarykova Chata.

Orlica (Vrchmezi) 1084m n.p.m. - najwyższy szczyt polskich gór orlickich.

Cihalka, koniec mojego czeskiego szlaku.