Ja też wjechałem na Jagodną ;)

Niedziela, 1 lipca 2012 · Komentarze(7)
W piątek był na niej Kamol, w sobotę szczyt zdobył Domingo, za tydzień pewnie wdrapie się tam anamaj. Nie mogłem przejść obojętnie wobec tych faktów, postanowiłem sprawdzić nowy asfalt przy schronisku Spalona, kamienistą drogę i w końcu podjazd na szczyt, którego wcześniej rowerem nie zdobyłem.
Nie byłbym sobą, gdybym nie opracował własnego wariantu drogi, która szczęśliwie i bez błądzenia po lesie doprowadziła mnie na sam szczyt. Można tym szlakiem spokojnie wjechać na Jagodną, pod warunkiem, że ma się na tylnym kole coś lepszego niż Smart Sam (chyba wrócę do terenowego Alberta 2,25').

Pionierska Linia - najlepszy fragment drogi i ładna polanka z miejscem na małe co nieco.

A to już okolice schroniska Jagodna i nowa droga ze Spalonej do Poniatowa.

Niebieski szlak pieszy na Sasankę i Jagodną (tędy lepiej zjeżdżać ze szczytu).

Niestety asfalt nie jest położony do końca i zaczynają się naprawdę upierdliwe kamienie, które bardzo spowalniają zjazd.

Jeszcze więcej kamieni czyli rozjazd: w lewo do Rudawy, w prawo na Spaloną, a w dół do Poniatowa.

W tym miejscu mam już tak dość kamieni, że wybieram boczną drogę, która wydaje się biec w kierunku szczytu Jagodnej.

Szczyt Jagodnej i zjazd niebieskim szlakiem pieszym, na którym dużo wystających kamieni i kawałków gałęzi.

Trasa, jak widzę, bardzo malownicza i ciekawa.Ładna fotorelacja, zakończona pięknym zachodem Słońca.Super.

pioter50 16:32 czwartek, 5 lipca 2012

Bardzo dziękuję za wiele wskazówek, z pewnością się do nich zastosuję. Okazało się, iż plany na sobotę będę musiała pozmieniać, ale mam nadzieję, iż jeszcze w lipcu wjadę do Schroniska pod Śnieżnikiem. Byłam tam wielokrotnie na nogach, ale na rowerze jeszcze nigdy.

anamaj 06:21 wtorek, 3 lipca 2012

Też potwierdzam, że trasa Żmijowcem jest bardzo widokowa. Polecam Marianówka - rozdroże pod Igliczną - Śnieżna Polana nad Międzygórzem (szeroka droga z rozdroża) - dalej ze Śnieżnej Polany cały czas czerwony szlak rowerowy przez Przełęcz Żmijowa Polana i Żmijowiec.

domingo 06:15 wtorek, 3 lipca 2012

Myślę, ze wyręby lasu są pod kontrola i nie szkodzą przyrodzie. Widzę też dużo nowych sadzonek, szczególnie w górach Bialskich, gdzie lasy są bardzo osłabione. Największym problemem dla leśnych ekosystemów są szkodniki i kwaśne deszcze. Po czeskiej stronie Śnieżnika lasy umierają :(

Co do drogi na Śnieżnik wybrałbym ciekawy przejazd przez Przełęcz Puchaczówka, potem trawersem Czarnej Góry do czerwonego szlaku Żmijowcem, skąd łatwo dostaniesz się do Schroniska. Nie lubię najłatwiejszego podjazdu szutrową drogą z Międzygórza, ze względu na monotonie i brak ładnych widoków. Można tez wjechać niebieskim szlakiem rowerowym od strony Kletna, ale ja tamtędy wolę zjeżdżać.

ryjek 16:00 poniedziałek, 2 lipca 2012

haha, właśnie zastanawiałam się gdzie jechać w następną niedzielę. No to już wiem, jak atak to atak ! A co do wycinki drzew w lesie, to też się zastanawiam co to za akcja. w kórą stronę od Kłodzka się nie ruszyć, tam wycinają drzewa i to na wielką skalę. Czy to jest czyszczenie lasu ? Chyba już nie. W sobotę planuję dojechać do schroniska pod Śnieżnikiem, aby pokibicować znajomym na trasie maratonu MTB. Podpowiecie mi najlepszą trasę, tak abym nie musiała za dużo prowadzić roweu.

anamaj 09:52 poniedziałek, 2 lipca 2012

Można powiedzieć, że przeprowadziliśmy skomasowany atak na Jagodną :)
Te kamienie naprawdę bardzo upierdliwe. Można na nich ćwiczyć równowagę.
Ładny zachód słońca przed też ładną nocną burzą.

Jeżdżąc po naszych lasach zastanawia mnie tylko czy ktoś panuje nad wycinką lasów. Wygląda mi to na gospodarkę rabunkową. Lasów jest coraz mniej i są przetrzebione. A w razie większego deszczu wszyscy się dziwią, że woda spływa tak nagle. Może tylko mi tak się wydaje.

domingo 06:52 poniedziałek, 2 lipca 2012
Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ykows