TRANSALP 2/9 Przełęcz Gaiseljoch

Niedziela, 21 lipca 2013 · Komentarze(4)
Na drugi dzień Tomek zaplanował prowadzący stromym trawersem wjazd na przełęcz Gaiseljoch 2292m n.p.m.

Rano szybko się zebraliśmy opuszczając Weerberg z pięknymi panoramami w tle.

Dość szybko docieramy do schroniska Weidener Hutte, skąd zaczyna się zasadniczy podjazd z prawie 500m przewyższeniem.

Ścieżka nie była trudna technicznie, dzięki czemu prawie cały czas jechałem. Malowniczy trawers bardzo przypominał mi tatrzańskie widoki.

Z przełęczy rozpościerał się porażający widok na alpejskie szczyty. Tak wysoko na rowerze wjechałem pierwszy raz w życiu.

Gorszy okazał się zjazd z przełęczy, który bezlitośnie ujawnił braki w moich umiejętnościach.

Na szczęście górska kamienista ścieżka szybko przeszła w szutrową drogę i zjazd stał się przyjemny. Zanim to nastąpiło Tomek złapał dwa kapcie, a rawka jego koła okazała się mocno pokrzywiona.

Zjazd był naprawdę długi, hamulce grzały się niemiłosiernie.

Dotarliśmy do Finkenberg, miejsca naszego drugiego noclegu.

Panoramy z drugiego dnia.