Kralicky Sneznik

Szukanie przygód ;)

Sobota, 24 września 2011 · Komentarze(4)
Międzylesie - Smreczyna - Boboszów - Kraliky - Cerveny Potok - Vlaske - Hanusovice - Puste Zibridovice - Pekarov - Tri Kameny - Premyslov - Loucna nad Desnou - Kouty nad Destnou - Cervenohorske Sedlo - Filipovice - Bela pod Pradedem - Jesenik - Lipova-Lazne - Vapenna - Zulova - Vlcice - Uhelna - Javornik - Travna - Przełęcz Lądecka - Lutynia - Lądek Zdrój - Radochów - Trzebieszowice - Ołdrzychowice Kłodzkie - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko

Zabrakło czasu na przygotowanie tej wycieczki, licznie kilometrów do przejechania, rozplanowania czasowego całej trasy. Był spontan i zaufanie w siłę mięśni mniej zaprawionych przyjaciół.
Planowałem pojechać pociągiem przez granicę aż do Hanusovic, ale okazało się, że pociąg jedzie tylko do Międzylesia. Dzień zapowiadał się cudownie, szybko przyjechaliśmy do Kralik, tam zaopatrzyliśmy się w czeskie słodycze. Przepiękna droga z Kralik do Hanusovic, z przesuwającą się obok panoramą Masywu Śnieżnika, wzdłuż malowniczej rzeki Moravy dodała nam sił. Od Hanusovic pierwsze poważniejsze podjazdy, najpierw Puste Zibridovice, potem Pekarov, osiągamy 750m, na stromych podjazdach nikt nie myśli o podprowadzaniu roweru, mięśnie i kolana przechodzą próbę wytrzymałości. W końcu docieramy do skał Tri Kameny, skąd rozpościera się piękna panorama na Jeseniki i Pradziada :)
Po 14tej przychodzi czas na zadecydowanie o drodze powrotnej. Piękne słoneczko, dużo sił i perspektywa napicia się niepasteryzowanego piwa Vaclav z mini browaru powoduje ze jednogłośnie wybraliśmy zjazd do Loucnej nad Destnou. Niestety ulubionej knajpce nie ma wolnych miejsc, dlatego straciliśmy trochę czasu na szukanie dobrego jedzenia. O 16tej najedzeni i rozleniwieni słońcem i piwem rozpoczynamy uciążliwy podjazd pod Cervenohorske Sedlo, do którego docieramy 2h później, łapiąc się na zachód słońca. Zaczyna robić się zimno, do domu bardzo daleko, a kasy na schronisko brak, dlatego ubraliśmy wszystko co mieliśmy i szybko zjechaliśmy do Jesenika.
O 19tej zaczyna się nasza przygoda z nocnym przejazdem przez czeskie wioseczki Lipowa Lazne, Vapenna, Zulova, gdzie o 21 wchodzimy z rowerami do podejrzanego baru na ciepła herbatę. Tubylcy nie mogą zrozumieć, że to nie koniec naszej wycieczki, miły chłopak dzwoni ze swojego telefonu, żeby załatwić nam nocleg z rowerami, ale my twardo postanawiamy wracać.
W Javorniku jestesmy o 22, przed nami ostatni długi podjazd pod przełęcz Lądecka. W zupełnych ciemnościach, jedynie przy światełkach latarek pokonujemy kilometr za kilometrem, marząc żeby być już w domu. O 24 docieramy na stację benzynową w Lądku, pijemy cieple napoje, regenerujemy się czekoladą i słodyczami. Spojrzałem na licznik, wiedziałem że to trasa z okolic rekordu, z podziwem patrzyłem na śmiejących się współtowarzyszy, myślę że nigdy nie zapomną tego wypadu.
DZIĘKUJE WAM ZA WYTRWAŁOŚĆ :) :) :)
PS. Nic nikomu po tym wypadzie nie dolegało, poza zwykłym zmęczeniem.

Czerwonym na Śnieżnik

Sobota, 3 września 2011 · Komentarze(3)
Międzylesie - Smreczyna - Boboszów - Kraliky - Horni Lipka - Pod Klepacem - Zbojnicka Chata - Śnieżnik (czerwonym szlakiem) - Franciska Chata - Stribnicka sedlo - Nad Adelinym pram. - Navrsi - Nad Adelinym pram. - Siodlo Martena - Droga Nad Lejami - Kletno - Stronie Sląskie - Lądek Zdrój - Trzebieszowice - Ołdrzychowice Kłodzkie - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko

Wspaniały wypad, dzieki Feniks za motywacje do wspinaczki na szczyt i przepyszna bułeczkę z serkiem Hochland ;)

Śnieżnik od czeskiej strony :)

Sobota, 21 sierpnia 2010 · Komentarze(1)
Zachęceni dobrymi prognozami pogody postanowiliśmy zdobyć szczyt Śnieżnika od trudniejszej czeskiej strony. Od schroniska Navrsi zaczęła się trudniejsza część podjazdu, szczególnie kiedy skończyła się szutrowa droga. Od Francikiej Chaty kamienie uniemożliwiły nam dalszą jazdę, pozostało nam podziwianie umiejętności technicznych czeskiej rodzinki. Z kopuły Śnieżnika próbowaliśmy zjeżdżać, ale nasz zapał szybko ostudziły duże kamole. Od schroniska powrót malowniczym Żmijowcem - polecam ta drogę każdemu jadącemu lub wracającemu z Śnieżnika :)

Międzygórze - Boboszów - Kraliky CZ - Horni Hedec CZ - Wojtiskov CZ - Chata Navrsi CZ - Stribnicka Sedlo CZ - Śnieżnik - Schronisko pod Śnieżnikiem - Żmijowiec - Czasna Góra (przekażnik) - Przełęcz Puchaczówka - Idzików - Bystrzyca Kłodzka - Goranów - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko

Horni Nadrz - jezioro na szczycie góry

Sobota, 5 czerwca 2010 · Komentarze(7)
Międzylesie - Boboszów - Dolni Lipka CZ - pociągiem do Hanusovic CZ - Jindrichov Zarova CZ - Velke Losiny CZ - Marsikov CZ - Vernirovice CZ - Pod Vlcim Sedlem CZ (685m n.p.m) - Tetrevi Chata CZ (1165m n.p.m.) - Pod Horni Nadrzi CZ - Horni Nadrz CZ (1350m n.p.m) - Pod Horni Nadrzi CZ - Dolni Nardz CZ - Kouty CZ - Loucna nad Destnou CZ - Nove Losiny CZ - Branna CZ - Vikantice CZ - Stare Mesto CZ - Nova Seninka CZ - Przełęcz Płoszczyna - Bolesławów - Stronie Śląskie - Lądek Zdrój - Trzebieszowice - Ołdrzychowice - Zelazno - Krosnowice - Kłodzko

Życiowy rekord długości trasy,
najdłuższy dzienny przejazd na rowerze,
najpóźniejszy powrót z wyprawy o godzinie 24 :)
Pomiędzy Pod Vlcim Sedlem a Tetrevi Chata podjazd 5km z róznica wzniesień 480m :D

Domaszków - Roztoki - Goworów

Sobota, 19 lipca 2008 · Komentarze(2)
Domaszków - Roztoki - Goworów - Jodłów - Mały Śnieżnik - Schronisko Pod Śnieżnikiem - Śnieżnik (prowadząc rower) - Franciska Chata CZ (prowadząc rower) - Nad Adelinym pram. CZ - Navrsi CZ - Kladska Brana CZ - Przełęcz Płoszczyna - Przełęcz Staromorawska - Kamienica - Klecikno - Sienna - Przełęcz Puchaczówka - Idzików - Nowy Waliszów - Ołdrzychowice Kłodzkie - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko

Jeździłem dziś częściowo trasami oznakowanymi dla Powerade MTB Marathonu, ale nie spotkałem żadnego z zawodników. Na Śnieżniku byłem za wcześnie, a w Kletnie za pózno ;)

Domaszków - Roztoki Gajnik -

Sobota, 5 lipca 2008 · Komentarze(0)
Domaszków - Roztoki Gajnik - Goworów - Jodłów - Horni Morava CZ - Dolni Morava CZ - Cerveny Potok CZ - Horni Hedec CZ - Vojtiskov CZ - Jasani CZ - Navrsi CZ - Nad Adelinym pram. CZ - Hranicni Hora CZ - Doga nad Lejami - Klecinko - Sienna - Stronie Śląskie - Lądek Zdrój - Radochów - Trzebieszowice - Ołdrzychowice Kłodzkie - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko

Tym , którzy dotrą do czeskiego schroniska Navrsi polecam powrotną drogę oznakowaną żółtym szlakiem pieszym, z której rozpościerają się przepiękne widoki na czeska stronę (według mnie najpiękniejsza droga w Masywie Śnieżnika). Od drogowskazu Nad Adelinym Pramenem ostro w dół szlakiem czerwonym z niebieskim, po polskiej stronie kilkaset metrów w dół szlakiem żółtym do malowniczej Drogi nad Lejami.

Paczków - Javornik CZ - Zulova

Sobota, 10 maja 2008 · Komentarze(3)
Paczków - Javornik CZ - Zulova CZ - Jesenik CZ - Branna CZ - Stare Mesto CZ - Przełęcz Płoszczyna - Bolesławów - Stronie Śląskie - Lądek Zdrój - Trzebieszowice - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko

REKORD DŁUGOŚCI TRASY :)
Maksymalna prędkość 66km/h

Międzylesie - Boboszów - Kraliki

Niedziela, 17 czerwca 2007 · Komentarze(6)
Międzylesie - Boboszów - Kraliki - Cerveny Potok - Vojtiskov - Hora Jasani - Stribrnice - Nova Seninka - Przełęcz Płoszczyna - Bolesławów - Stronie Śląskie - Lądek Zdrój - Trzebieszowice - Ołdrzychowice - Rogówek - Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna - Kłodzko