Midi 50-100km

Z pożaraczami podjazdów

Sobota, 6 lutego 2016 · Komentarze(3)
To miał być rekreacyjny wypad, ale z pożeraczami podjazdów nie mogło być łatwo. Zaczęło się od podjazdu pod tamę w Zagórzu, kiedy Lea rzuciła dawaj,,, bierz go,,, segment,,, i poczułem tylko swąd rozgrzanych opon :P
Tama w Zagórzu
Ekipa na tamie
Po krótkiej rozgrzewce usłyszałem - Michałkowa. Pamiętałem ten podjazd sprzed kilku lat, bardzo ciekawy asfalt o nachyleniu pozwalającym podziwiać widoki: 3,8km; +222m/-0m; max 14.8%, avg 7,2%.
Na szczęście Karczma Bełty zapewniła nam niezłą regenerację.
Podjazd w Michałkowej
Droga nad Michałkową
Restauracja Bełty
Po odpoczynku kolejne hasło - Glinno, niestety jedynie 1km; +87m/-0m; max 15,2%; avg 10,3%. Na szczycie można było pocieszyć się śniegiem.
Orzeł w Glinnie
Podjazd Glinno
Na końcu Profesor z szelmowskim uśmieszkiem wskazał coś o czym nie miałem pojęcia - Grządki: 2,1km; +192m/-1m; max 17%; avg 10%.
Tego dnia ten podjazd najbardziej dał mi popalić.
A teraz pojedziemy tam
Grządki w Sowich
Radzio w Sowich
Po zimowych klimatach dotarliśmy do słonecznej Głuszycy. Przed powrotem jeszcze drobnostka przy kamieniołomie: 1,2km; +82m/-1m; max 11,1%; avg 7,9%.
Przystanej w Głuszycy
Droga do kamieniołomu
Jeziorko w kamieniołomie
Dużo cyferek w tym wpisie, które w żaden sposób nie oddają atmosfery jaka panowała na tej wycieczce. Dziękuję Wam za ten cudowny dzień :)))

Pierwszy rowerowy w sezonie

Sobota, 30 stycznia 2016 · Komentarze(3)
Pierwszy wypad rowerowy w sezonie w towarzystwie Serka, Arka i Merlina. Temperatura jak na zimę wyjątkowa, wiatr kilka razy zdmuchiwał mnie z drogi, ale jakoś mi to nie przeszkadzało.
Arek z wieżą w Suszynie w tle
Wspaniała trójka na trasie
Droga do Wambierzyc
Zalew w Radkowie lekko zamrożony, Bozanovsky Spicak niezmiennie zachwycający.
Zalew w Radkowie
Bozanovsky Spicak
Po przerwie w Bożanowskiej knajpce na piwko i hranolki, udało mi się przekonać chłopaków do zjechania z asfaltu, łąkami pojechaliśmy do Otovic.
Bozanov Otovice
Pola nad Bozanovem
Serek, Arek i blotko
Powrót przez Tłumaczów czerwonym szlakiem rowerowym, którym po raz pierwszy przejechałem od samej granicy. Dziękuję chłopaki :)))

Spalona i Góry Żelazne

Sobota, 24 października 2015 · Komentarze(1)
Wycieczka zaplanowana z Serkiem i Arkiem, dołączyli do nas Anamaj, Karol69 i Feniks. Początek to dość banalny asfaltowy podjazd przez Starą Bystrzycą do Schroniska Jagodna, urozmaicony piękną jesienną aurą.
Nowa Bystrzyca jesienią
Droga do Spalonej
Przed Schroniskiem Jagodna
Po długich pogaduchach w schronisku pojechaliśmy trasą wymyśloną przez Serka - zielonym szlakiem pieszym do Bystrzycy.
Zjazd z Jabodnej do Bystrzycy
Na zielonym szlaku do Bystrzycy
Droga naz Zalesiem
Z Bystrzycy postanowiliśmy wrócić do Kłodzka przez rzadko odwiedzane, ale piękne Góry Żelazne.
Kaplica nad Piotrowicami
Łąka w Górach Żalaznych
Podejście na Sędzisz
Wdrapaliśmy się również na szczyt Sędzisz.
Ekipa bikestats na szczycie
Dziękuję wszystkim za ten dzień.

Borówkowa i Vysoky Kamen

Sobota, 3 października 2015 · Komentarze(2)
Wycieczka szlakiem wyznaczonym przez Salvina, zmodyfikowaną po drodze przez mnie dzięki czemu obaj poznaliśmy nowe drogi.
Na początek zdobywamy trzy przełęcze: Droszkowską, Leszczynową i Jaworową. Terenowy podjazd z Droszkowa na Przełęcz Leszczynową nie jest łatwy, ale pomimo słabej kondycji udało mi się podjechać. Piękny bukowy las w okolicy Przełęczy Jaworowej jeszcze zielony, lato nie daje za wygraną.

Z przełęczy zjeżdżamy pieszym szlakiem czerwonym do Orłowca, który pamiętałem zupełnie inaczej. Na początku droga rozryta przez leśników, na końcu trochę luźnych kamieni, ale przejazd jest możliwy, polecam jako alternatywę nudnego zjazdu asfaltem.

Z Orłowca wybór jest oczywisty, prosta droga prowadzi nas na Borównową, gdzie wielu turystów wyleguje się w pięknym słoneczku, a właściciel budki dwoi się i troi szybko podając pyszne kiełbaski i zimne piwko - sielanka :)

Na Vysoky Kamen jedziemy kawałek granicznikiem, potem leśnym czeskim szlakiem i w końcu szlakiem pieszym, po drodze piękne widoki na jeziora Nyskie. Na Vysokim Kamenu jestem po raz pierwszy nie wiedziałem, że to taka rozległa formacja skalna.

Decydujemy nie podjeżdżać tą samą drogą, łączymy drogę zaproponowaną przez Selvina z terenowym szlakiem rowerowym, którym kiedyś jechałem i bardzo szybko przejeżdżamy na przełącz Lądecką. Do Kłodzka wracamy przez Lutynię i Marcinów (góry w okolicy Rogówka kuszą, ale na nie przyjdzie jeszcze czas).

Track dla tych, którzy lubią terenowe wypady.

Góry Stołowe

Sobota, 26 września 2015 · Komentarze(4)
Wycieczka w Góry Stołowe w towarzystwie Ani co zaowocowało maksymalnym tętnem 191 :)
Początek to szybki przejazd Przez Polanicę, Szczytną i Łężyce do parkingu przez wjazdem do Błędnych Skał.

Po krótkiej przerwie pojechaliśmy Drogą Aleksandra do Bukowiny, gdzie zaczęła się główna atrakcja wycieczki, przejazd czeskim niebieskim szlakiem pod Borem i ostry zjazd żółtym szlakiem od Cvicnych Skal do Machovskej Lhoty. Knajpka U Lidmana jest już czynna, odnowiona i tętni życiem.

Z Machova pojechaliśmy dalej żółtym szlakiem pieszym do granicy i starą poniemiecką drogą do Pasterki. To najprostszy przejazd przez granicę w tej okolicy, omijający stromy podjazd pod Machovsky Kriz. Schronisko ominęliśmy bokiem podziwiając kamienne zwierzątka.

Dziękuję Aniu :)

Polskie Góry Stołowe

Niedziela, 21 czerwca 2015 · Komentarze(7)
Polskie Góry Stołowe są dzikie...
Góry Stołowe Zielone Ludowe
pyszne ;)
Kiełbaski z grila
urokliwe.
Góry Stołowe Droga Stu Zakkrętów
Zapraszamy w Góry Stołowe jakich jeszcze nie znacie.
Dziękuję Aniu za towarzystwo.

Na ognisko z Robsonem

Środa, 3 czerwca 2015 · Komentarze(0)
Pierwszy wypad z Robsonem, szwendanie się po drogach Gór Bystrzyckich. Przejazd Zieloną Drogą, Drogą Zbłąkanych Wędrowców, Piaszczystą Drogą i Wiecznością. Kolega ma bardzo silną nogę i nie boi się żadnego terenu, dodatkowo jest świetnie zorientowany w gąszczu leśnych dróg, liczę na dalszą współpracę w pokonywaniu trudnych szlaków.
Zielona Droga
Królewski Las
Początek Piaszczystej Drogi
Wycieczka zakończona ogniskiem, na którym dołączył do nas Feniks. Pogaduchy o wszystkim i o niczym potrwały do pierwszej w nocy.
Dzikie ognisko

Mocno terenowe Orlickie i Stołowe.

Niedziela, 31 maja 2015 · Komentarze(0)
Kolejna trasa zaproponowana przez Sergiusza i Arka, kolejne nowo odkryte szlaki piesze po których można jeździć w Górach Stołowych. Na początek szybki przejazd Górami Bystrzyckimi do Zieleńca i na Orlicę.
Rozdroże w Górach Bystrzyckich
Szlak z Zieleńca na Orlicę
Orlica Vrchmezi
Pierwszy terenowy szlak czerwony prowadził ze szczytu Orlicy (Vrchmezi) do Olesnice. Znałem ten przejazd, w górnej części nigdy mnie nie zachwycał z powodu dużego nachylenia, uskoków i mocno wystających korzeni. Czym niżej tym lepiej, na końcu piękny widok z łąki nad Olesnice.
Kamienisty zjazd z Vrchmezi
Czerwony szlak do Olesnice
Łąka nad Olesnice
Z Olesnice przez Jawornicę podjeżdżamy na Przełęcz Polskie Wrota i przez dzikie zupełnie nieznane mi tereny przeprawiamy się do Słoszowa. Dalej nowym dla mnie żółtym szlakiem pieszym pojechaliśmy do Złotna gubiąc po drodze Arka ;)
Grzywacz
Przejazd łąką do Słoszowa
Zółty szlak pieszy Słoszów Złotno
Dalsza część żółtego szlaku ze Złotna biegła przez mocno zarośniętą drogę, dlatego zmieniamy plany i wzdłuż Urwiska Batorowskiego wspięliśmy się do rozdroża Sekstans skąd zjechaliśmy do Batorówka.
Droga pod Urwiskiem Batorowskim
Spec w Górach Stołowych
Rozjazd szlaków pod Sekstansem
W Batorówku zaczął się najciekawszy fragment drogi, rewelacyjny niebieski szlak pieszy do Polanicy. Przejazd przez Tylną i Przednią Borową Kopę to czysta przyjemność.
Batorówek Polanica szlak pieszy
Panorama na Słupiec z Batorówka
Niebieski szlak pieszy
Szlak w okolicy Skał Cygana przecina leśną szutrową drogę i dalej robi się typowo pieszy, bez możliwości jazdy na rowerze. Dlatego lepiej jest pojechać tym szutrem w górę do Praskiego Traktu.
Skały Cygana
Niebieski szlak w Boatorówka
Batorówek - tajemnicze drzwi
Dzięki chłopaki za ten dzień i świetną trasę.