Hory Orlicke

Bezdroża Gór Bystrzyckich

Sobota, 18 sierpnia 2012 · Komentarze(6)
Brakowało mi górek, lasów i szutrowych dróg, a przecież to wszystko mam bardzo blisko - w Górach Bystrzyckich. Namawiam każdego od odwiedzenia tych lasów pokrytych oznaczonymi ścieżkami rowerowymi, ale także wieloma dzikimi drogami wręcz proszącymi się, żeby po mich pojeździć :)

Na początek Zielona Droga dobrze oznakowana zielonym szlakiem rowerowym i pieszym.

Przed Rozdrożem pod Bieścem skręcam w lewo, w piękną drogę trawersującą zbocze Bieśca (tędy biegnie żółty szuter zaczynający się w Pokrzywnie)

W Orlicke Zachori trafiam na polski-czeski konkurs drwali. Okazuje się, że zamkneli na dobre sklep przy granicy, za to odkrywam nowy sklep w Neratovie, w budynku poczty, gdzie zaopatruję się w małe co nieco na planowane ognisko :)

Podczas powrotu odpoczynek przy sztucznym jeziorku w Rudawie, gdzie zawsze panuje sielska atmosfera.

Ognisko zaplanowałem w ulubionym miejscu w okolicy Huty, ale na drodze do Huty oznakowanej czerwonym szlakiem rowerowym postanawiam skręcić w 'Drogę Wiecznego Strachu', z którą wiąże się kilka legend. Zamiast duchów widzę miejsce po ognisku, chyba nikt już nie boi się dzikich lasów :(

Strażnik wieczności jak zawsze smutny, daję mu puszkę Pilznera i rower do potrzymania, ale nie interesują go takie rzeczy ;)

W końcu docieram na miejsce planowanego ogniska, piękna ciepła noc, niebo pełne gwiazd. Powrót nocą Wiecznością dostarcza dużo emocji, kilka metrów przed rowerem przez drogę przeskoczyła sarna, kawałek dalej przez kilkadziesiąt metrów goniłem zająca, który pomimo mojej szybkiej jazdy nie dał się wyprzedzić. Jazda w nocy ma niesamowity klimat :D

Trening i test slicków

Niedziela, 5 sierpnia 2012 · Komentarze(3)
Dziś dla treningu wjechałem na Velką Destnę, chociaż głównym powodem wypadu było przetestowanie opon, cienkich slicków Kenda Kwest 26 x 1.5
Opory toczenia niezauważalnie mniejsze, być może wiązało się to z tym, że niepewny opon bałem się uzyskiwać większe prędkości na zjazdach. Wjechałem na szczyt po kamienistej ścieżce i zjechałem kamienistą drogą z Masarykowej Chaty, ale kilka razy kamienie niebezpiecznie przestawiły mi tylne koło. Czułem wyraźny dyskomfort względem dodatkowo amortyzujących szerokich opon Racing Ralph i Rocket Ron.
Kwesty trafia do miejskiego roweru żony, a ja mam zamiar poszaleć na Furious Fredzie. Po najbliższym wypadzie opiszę wrażenia :)

suchy vrch, pastviny, bystrzyckie ścieżki

Sobota, 14 lipca 2012 · Komentarze(12)
Pogoda nie była idealna, na Suchym Vrchu temperatura 14 stopni, pochmurno i nieprzyjemnie. Wydawało mi się, że to nie lipiec, a koniec września. Mimo tego nasza trójka dzielnie pokonywała przeciwności tego dnia, a gorące ognisko zrekompensowało nam deszczową pogodę.

W tym miejscu Anamaj i Feniks postanawiają wykazać się inicjatywą i modyfikują trasę. Szybko strzelam fotę pięknego mostku - Pasterska Lavka i pędzę za nimi, z nadzieją, że jadą zgodnie z drogowskazem na piwo do Chaty u Rampursaka. Niestety mijają kolejny rozjazd pędząc w górę na szlak szczytami Gór Orlickich. Dopiero przebita dętka hamuje szybki rajd Feniksa po szczytach ;)

Uśmiechnięta Anamaj na naprawdę trudnym kamienistym podjeździe na szlaku do Neratova.

Bardzo Wam dziękuję za towarzystwo, jesteście świetnymi kompanami w każdą pogodę.
Specjalne podziękowania dla pani Basi, ze sklepu spożywczego w Lasówce :)

Najkrótszą drogą na czeskie piwo

Czwartek, 7 czerwca 2012 · Komentarze(6)
Świąteczny wypad, bez ciśnienia i bicia rekordów. Najkrótsza leśną drogą dojechaliśmy do Bedrichovki i po 29km mogliśmy delektować się zimnym piwkiem prosto z lodówki. Dla tych którzy chcieliby przejechać tą świetną i lajcikową trasę opis ze zdjęciami.

Pierwszy ważny rozjazd, po lewej stronie początek 'Pierwotnej wersji Drogi zbłąkanych Wędrowców' (czerwony szlak rowerowy), po prawej 'Zielona Droga' (zielony szlak rowerowy). My skręcamy w lewo.

Kolejny rozjazd, po lewej poczatek 'Wieczności', po prawej 'Piewrotna wersja Drogi Zbłąkanych Wędrowców', którą bez szlaku pojedziemy do Lasówki.

Przed Feniksem Pionierska Linia, którą aż się prosi, żeby pomknąć, my skrecamy ostro w prawo dalej jadąc 'Drogą Zbłąkanych Wędrowców' (skręt oznakowany pomarańczową strzałką na drzewie).

Drogą przejeżdzamy przez kamienny mostek i polanę z charakterystycznym drzewem. Przecinamy drogę którą biegnie zielony szlak rowerowy i jedziemy dalej 'Pierwotna wersją Drogi Zbłąkanych Wędrowców' w górę.

Połączenie dróg, po lewej 'Droga Zbłąkanych Wędrowców' (do sprawdzenia kolejnym razem), po prawej 'Pierwotna wersja Drogi Zbłąkanych Wędrowców'.

Malowniczo położony kibelek w Lasówce.

Nieoznakowany przejazd starym mostem przez graniczną rzekę na czeską stronę.

Zdjęcia z okolic Tetrevca 1043m n.p.m.

Przeżyłem tylko dzięki temu, że stałem daleko od Feniksa i dowiedziałem się jak kolega potrafi kląć ;)

Najważniejsze szczyty Gór Orlickich

Środa, 23 maja 2012 · Komentarze(1)
Przejazd głównym grzbietem Orlickych Hor:
Predni Vrch 669m - Anansky Vrch 992m - Komari Vrch 991m - Tetrevec 1043m - Koruna 1099m - Velka Destna 1115m - Serlich 1027 - Polomsky Kopec 1050m - Verchmezi (Orlica) 1084m

Feniks postanowił jechać do sklepu po bułki, a mi nie pozostało nic innego jak realizacja planu wjechania na najwyższe szczyty czeskich i polskich Gór Orlickich. Przejeżdżałem już raz szlak szczytowy, ale tym razem włączyłem do trasy trudno dostępny od polskiej strony szczyt Orlicy 1084m n.p.m. i żeby było ciekawiej zjechałem z niego czeskim szlakiem dla narciarzy biegowych do Cihalki. Z drugiej strony tych gór odkryłem cudowny przejazd wygodna alejką wzdłuż rzeki Divoka Orlice z Klasterec nad Orlicy do Zemskej Brany, dzięki któremu można łatwo z jeziora w Pastvinach dostać się do Niemojowa z pominięciem bardzo stromego podjazdu wzdłuż granicy na Adama. Na pewno będę z niego korzystał wracając z rezerwatów Suchy Vrch i Bukova Hora :)

Przez główny szlak grzbietowy Gór Orlickich prowadzi wygodna leśna droga, w większości pokryta asfaltem i oznakowana czerwonym szlakiem rowerowym. Polecam ją każdemu rowerzyście, który nie boi się mocnych podjazdów i szybkich zjazdów.

Okolice przejścia granicznego Kamieńczyk - Ceske Petrovice.

Panoramy na Masyw Śnieżnika i Suchy Vrch z Adama.

Ceske Petrovice.

Droga Klasterec nd Orlici - Zemska Brana (droga nieoznakowana + niebieski szlak pieszy + droga nieoznakowana).

Klasterecka alej (Jiraskova cesta).

Pankse Pole - Hanicka.

Anensky Vrch.

Peticesti, na zdjęciu jedyne źródełko w okolicy, 30m w kierunku Komari Vrch (to bardzo cenna informacja w tym suchym rejonie).

Tetrevec - Pod Homoli - Koruna.

Velka Destna 1115m n.p.m. - najwyższy szczyt Gór Orlickich.

Serlich i Masarykova Chata.

Orlica (Vrchmezi) 1084m n.p.m. - najwyższy szczyt polskich gór orlickich.

Cihalka, koniec mojego czeskiego szlaku.

href="

pierwsza setka i pierwszy tysiączek :)

Niedziela, 25 marca 2012 · Komentarze(4)
Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów - Stara Łomnica - Szklarka - Stara Bystrzyca - Nowa Bystrzyca - Spalona - Mostowice - Orlicke Zahori - Bedrichovka - Masarykova Chata (1013m n.p.m.) - Destne v Orlickych Horach - Sedlonov - Olesnice v Orlickych Horach - Kocioł - Lewin Kłodzki - Przełęcz Ludowa - Duszniki Zdrój - Szczytna - Polanica Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko

Cudowny dzień w górach, Velka Destna była dla nas niedostępna z powodu braku nart biegowych, ale po stromym i mozolnym podjeździe zaliczyliśmy Masarykova Chate, która leży powyżej 1000m. Wypad nie obył się bez wielu przygód i atrakcji, ale o tym opowie Feniks na swoim blogu (pozdrowienia dla holki w Olesnice). Jak zawsze dużo zdjęć i trudno wybrać te najładniejsze, dlatego darujcie ich dużą ilość.

Szczytami Gór Orlickich

Sobota, 16 lipca 2011 · Komentarze(3)
Międzylesie - Smreczyna - Kamieńczyk - Petrovicky - Mladkov - Vlckovice - Pastviny - Nekor - Pastviny - Klasterec nad Orlici - Ceske Petrovice - Cihak - Zemska Brana (wjazd w Zamberske lesy) - Jiraskova cesta - Predni vrch 669mnpn - Zadni vrch 657mnpm - Panske Pole - Hanicka - Anensky vrch 992mnpm - Mezivrsi - Komari vrch 991mnpm - Peticesti - Orlicke Zahori - Mostowice - Lasówka - Młoty - Wójtowice - Stara Bystrzyca - Szklarka - Stara Łomnica - Topolice - Starków - Stary Wielisław - Kłodzko

Wyjątkowy wypad, dużo dobrej energii i wrażeń. Swojego żywota dokonał Furious Fred który służył mi naprawdę dobrze w najgorszych górskich warunkach. Miale zapasową dętkę, po drodze musiałem wzmocnić ja i oponę dodatkowymi łatkami, ale szczęśliwie dotarłem do domu o własnych silach.

Mam nadzieje ze tym razem nie przesadziłem z ilością zdjęć i przyjemnie się wam oglądało moją fotorelację.

Zachod słońca na Velka Destna

Poniedziałek, 30 maja 2011 · Komentarze(0)
Kłodzko - Stary Wielisław - Polanica Zdrój - Pokrzywno - Lasówka (lasami i bezdrożami) - Bedrichovka - Serlich Sedlo - Velka Destna 1115m n.p.m. - Serlich Sedlo - Masarykova Chata - Zieleniec - Duszniki Zdrój - Szczytna - Polanica Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko

To miał być wypad do Lasówki, ale pogoda dopisała i znalazłem stary most łączący Lasówka z Bedrichovką, dlatego postanowiłem pojechać kawałek dalej i pooglądać zachód słońca na najwyższym szczycie Gór Orlickich - Velkej Destnej. Tym razem zdążyłem na czas i wszystko wypadło idealnie :)

Rokytnice v Orlickych Horach

Środa, 11 maja 2011 · Komentarze(2)
Kłodzko - Polanica Zdrój - Szczytna - Duszniki Zdrój - Lewin Kłodzki - Kocioł - Olesnice v Orlickych Horach CZ - Sedlonov CZ - Destne v Orlickych Horach CZ - Zdobnice CZ - Rokytnice v Orlickych Horach CZ - Ricky CZ - Orlicke Zahori CZ - Mostowice - Młoty - Wójtowice - Stara Bystrzyca - Gorzanów - Krosnowice - Kłodzko